Додаткова інформація

субота, 21 березня 2020 р.


 Якщо ви маєте можливість, ви можете разом з дітьми виконати запропонований нижче майстер-клас. 

Майстер-клас «Розпис на склі»

Мета: навчити роботі  з лайнером та фарбою на склі, ознайомити з технікою нанесення та змішування гуаші на склі, з перевагами та недоліками роботи з матеріалом; виховувати естетичний смак та інтерес в наданій техніці та вміння використання в сувенірній роботі; розвивати фантазію та творчість, почуття кольору, удосконалення навиків роботи з фарбою, прищеплювати  охайність та витримку.

Інструменти та матеріали: ескіз або роздрукований шаблон, скло під розмір ескізу, гуаш, пензлики, лайнер або маркер водостійкий, склянку з водою, палітра, ганчірка.

Хід роботи:

1.Організаційний момент. Перевірка готовності до роботи. Нагадування техніки безпеки при роботі зі склом.

2.Актуалізація опорних знань. Які властивості скляної поверхні? Яка необхідність використання лайнеру? Що вам відомо про мистецтво розпису на склі? Чи можна застосувати дані вироби для декорування сучасного інтер’єру?

3.Мотивація навчальної діяльності. Здобуті вміння можна використовувати  в оформленні інтер’єру та в якості подарунка на свята. Швидкий результат творчої роботи незалежний від художніх вмінь.

4.Ознайомлення з темою заняття, ходом роботи. Демонстрація готових робіт.

5. Теоретична частина.

В Україні живопис на склі поширився в XIX ст. переважно в Західних регіонах, зокрема, на Буковині, Галичині, Гуцульщині, Закарпатті. Живопис українських майстрів адаптувався і набув самобутніх рис. Ікони на склі, написані без дотримання церковних приписів, пов'язувалися не тільки з релігією, а й з народним побутом та естетичними вподобаннями і призначалися для інтер'єрів сільських хат. Нерідко такі ікони називають народною картиною на склі.  Художня особливість українського живопису на склі виявляє себе яскравим колоритом, багатою декоративністю, площинністю, зображення. Арсенал зображувальних засобів при цьому мінімальний: графічна лінія, обмежена палітра локальних кольорів — червоного і чорного, білого та синього, жовтого та зеленого. Прямі і хвилясті лінії, вільно покладені за формою, створюють м'який плавний контур, який окреслює силуети фігури, риси обличчя, виявляє основне характерне без зайвих деталей. Зараз в Україні, на жаль, у техніці розпису на склі працює небагато митців, але головне, що це мистецтво не забуто.

Перевагою  цього виду мистецтва є й те, що основний матеріал — скло — недорогий і доступний. Олійні чи вітражні, акрилові фарби або гуаш.

Ми з вами спробуємо завдяки простими та доступними матеріалами познайомитися з розписом на склі.

Сьогодні малюємо метелика. Починаємо з ескізу або знаходимо потрібний шаблон відносно розміру скла. Пам’ятайте про те, що ваш малюнок буде дзеркальним відображенням вашого ескізу, тому не забувайте про не симетричні символи, знаки і букви  - на ескізі слід малювати вже в дзеркальному відображенні.

Коли ескіз готовий, притискаємо його склом і наводимо лайнером (маркером) контур на склі. Над склом треба сидіти постійно прямо, щоб «не поїхав» контур, з-за товщини скла. Починати обводити треба з верхнього лівого кута, щоб не розтерти невисохлий контур. Лінія повинна виходити соковита, рівномірна та безперервна.

Послідовність накладання фарби на скло, прямо протилежна послідовності малюнка на полотні. Якщо на полотні починаємо з фону і закінчуємо самими дрібними деталями, то на склі – все навпаки. Починаємо з дрібниць і закінчуємо фоном.

Спочатку продумайте колористику вашої роботи. Я буду використовувати кольори на свій смак і настрій, а ви можете  творити за своїм бажанням, головне прислухайтеся порад.

Починаємо з тіла метелика. Нам потрібно два тони коричневого кольору, тому на палітру в другу частину коричневого кольору додаємо жовтий та змішуємо його. Вийде на тон світліший колір, його ми наносимо на випуклі частини тіла метелика, а на боки наносимо звичайний коричневий. Але важливо, коли беремо новий колір, промивати пензлик і витерти його серветкою, щоб не залишилось вологи. Намагаємось поки фарба не висохла зробити плавний перехід кольорів. Тепер наносимо колір на верхній  візерунок крила метелика. Тут також знадобиться два тони (один темніший, другий світліший). Спочатку наносимо один тон, а потім плавно вводимо інший, головне щоб не було чіткої лінії розмежування кольорів. Ні в якому разі не розводьте фарбу водою, бо контур потече. Після ополіскування пензлика від фарби водою, уберіть залишок води ганчіркою. Таким же чином замальовуємо інші фрагменти на крилах. Зафарбовуємо вусики.

Коли замалювали візерунок на крилах, можна перегорнути обережно скло і побачити що вийшло. Далі  приступаємо до фону самих крил метелика. Будемо також використовувати перехід одного тону в інший. Верхню половину крил фарбуємо наприклад рожевим, а потім плавно вводимо світло рожевий. Аналогічно працюємо з нижніми крилами. Фон для метелика можна не замальовувати, а просто підкласти лист картону підходящого кольору. Але якщо, є бажання нанести фарбу, то також застосовуємо техніку плавного переходу одного кольору в інший, або зробити накрапування.

6. Підсумки майстер-класу.

- Чи сподобався вам майстер-клас?
- Що нового пізнали?
- Чим корисний для вас був цей майстер-клас?
- Де ви можете застосувати отримані знання?